Politica de retur
- Dispozitii generale
Aceasta procedura se refera la Politica de retur a produselor vandute de catre COBYUL, prin intermediul platformei COBYUL.ro.
In calitate de Client al COBYUL, aveti dreptul de a va retrage din contractul de vanzare incheiat la distanta, prin returnarea Produselor comandate si fara nicio justificare, in termen de maximum 14 zile calendaristice de la intrarea in posesie a bunurilor comandate. In acest caz, nu vi se vor inapoia cheltuielile de transport.
Orice intentie de retur va fi adusa la cunostinta COBYUL, prin transmiterea unei solicitari in acest sens la adresa de e-mail: contact@cobyul.ro sau prin transmiterea formularului de retragere, astfel cum acesta este prezentat mai jos.
Catre:
COBYUL S.R.L, avand sediul social situat in Iasi, Fdc. Paun, nr. 2 judetul Iasi, inregistrata la Oficiul Regstrului Comertului de pe langa Tribunalul IASI sub nr.J22/2228/2003, avand Cod unic de inregistrare 15957724
Va informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul referitor la vanzarea urmatoarelor Produse: […]
Produsele au fost comandate la data de […]
Numele cumparatorului: […]
Adresa cumparatorului: […]
Semnatura cumparatorului (doar in cazul in care acest formular este notificat pe hartie): […]
Data: […].
- Procedura de retragere din contract
In conformitate cu art. 9 alin. (1) din OUG 34/2014, Clientul care detine calitatea de consumator (persoana fizica ) are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze bunul comandat, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv in acest sens. In acest caz, Cumparatorul va suporta cheltuielile de transport. Perioada de returnare a unui bun expira in termen de 14 zile calendaristice de la momentul intrarii Clientului in posesia Produselor comandate.
Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat care realizeaza livrarea coletului la adresa noastra, firma selectata de client in functie de preferintele acestuia. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la transmiterea catre COBYUL a solicitarii de retragere / renuntare / returnare.
Renunțarea la produsele cumpărate se poate face fără invocarea vreunui motiv, conform legii comerțului la distanță (O.G. nr. 34 / 2014 cu modificarile ulterioare). Produsele vor fi returnate în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au însoțit și cu o copie a Facturii de achiziție. Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor menționate mai jos. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă urme de utilizare, modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, socuri, etc., fara ca acestea sa fie aduse la conformitate.
Cheltuielile de returnare si costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrării și plății comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare și cele pentru plata online vor fi suportate de client .
Rambursarea contravalorii Produsului se va face in cel mult 14 de zile de la data la care Produsul ajunge in depozitul COBYUL, iar starea acestuia este verificata de personalul Vanzatorului. De asemenea, se va verifica daca Produsul in cauza este sau nu in situatia de a fi exceptat de la retur. In cazul in care se constata ca valoarea acestuia a fost diminuata, COBYUL va retine suma aferenta acestei diminuari, informand in prealabil Consumatorul despre acest lucru.
Cheltuielile de returnare aferente produselor defecte, respectiv produselor care cad sub incidenta garantiei comerciale, vor fi suportate de catre vanzator, urmand a fi rambursate in contul clientului, dupa receptionarea produselor.
Suma aferenta Produsului va fi returnata dupa cum urmeaza:
– Pentru Comenzile achitate cu card online – prin restituire in contul din care a fost efectuata plata, daca nu se va indica expres in scris un alt cont in care sa se vireze suma supusa restituirii;
– Pentru Comenzile achitate cu OP/ramburs/Card bancar – prin virament bancar, in contul indicat de catre Cumparator in scris.
Nu se accepta si nu se primesc coletele transmise retur cu plata ramburs . Plata se va efectua doar dupa inspectarea produselor transmise retur.
- Diminuarea valorii bunurilor returnate
Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat, în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.
Conform Oug nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii consumatorul are dreptul* să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare (că vrea să returneze parțial sau total), fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.
*Consumatorul nu poate denunța unilateral (nu poate returna), în condițiile art. 16, lit. d), e), f), OUG 34/2014, contracte de furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate (de exemplu: produse cosmetice desigilate, testate, produse de igiena personala, ca de exemplu, gel de dus, sampon, balsam de par, etc, produse de curatenie/detergenti, de exemplu, detergent, balsam de rufe, solutie de spalat pardoseli, etc) , produse de igienă intimă și produse care vin în contact cu mucoasele/pielea (de exemplu: scutece, periute de dinti, rezerve de periute de dinti, produse de igiena intima, etc.).
Consumatorului i se oferă dreptul de a se retrage (dreptul de retur; excepție făcând cazurile prezentate mai sus) în cazul achizițiilor cu livrare la domiciliu, tocmai pentru că nu are posibilitatea de a vedea produsele înainte de încheierea contractului, din același motiv i se permite să testeze și să verifice produsele pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora.
Astfel, pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora, consumatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze la fel cum i s-ar permite într-un magazin fizic, fără utilizare intensă (exemplu: în cazul produselor electronice/electrocasnice acestea pot fi probate prin pornirea și oprirea acestora și nu prin folosirea în scopul pentru care au fost produse). Așadar, pentru a vă califica la un retur în timpul perioadei de retragere de 14 zile, trebuie să manipulați și să inspectați produsele cu grija necesară și fără a le deteriora în niciun mod, fiind necesar ca produsele sa fie returnate în starea și ambalajul inițial, împreună cu toate componentele și accesoriile primite, inclusiv orice produs bonus asociat achizitiei.
Pentru produsele returnate care prezinta urme rezultate în urma manipulării corespunzătoare în scopul stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare (cu excepția produselor care prezintă urme de utilizare efectivă/intensă și/sau deteriorări ce conduc la imposibilitatea returnării), returul va fi procesat prin procedura aplicarii diminuarii valorii produsului în conformitate cu art. 14 alin. (3) din OUG nr. 34/2014, consumatorul fiind responsabil pentru diminuarea valorii produsului care rezultă din manipularea acestuia.
Acțiunile care duc la diminuarea valorii produsului returnat sunt următoarele:
- ruperea sigiliilor și a etichetelor produsului;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale ale produsului;
- urme fine datorate manipularii in scopul inspectarii produsului similar probarii intr-un magazin fizic;
- desigilarea accesoriilor consumabile ale produsului;
Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos considerate ca fiind neacceptate) a produselor;
- în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
- în cazul produselor care necesită montarea de accesorii sau racordarea la alte utilități decât energia electrică (de ex.: apă, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.
Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- deschiderea recipientelor produselor cosmetice, care permite contactul cu aerul a continutului acestora si care conduce la imposibilitatea de satisfacere a cerintelor generale de siguranta a consumatorilor si de neindeplinire a functiei pentru care produsul cosmetic a fost efectiv creat. Momentul deschiderii produsului este considerat ca fiind momentul in care consumatorul il deschide pentru a-l folosi / testa, pentru prima data;
- utilizarea produselor cosmetice;
- folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
- ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
- zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. Rezerve mop, rezerve produse curatenie, etc.):
- desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă.
Accesoriile aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor.
Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.
Daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.
Daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul la toate, va rugam sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator: produse alimentare, produse cosmetice, produse de curatenie/detergenti, produse de igiena personala/igiena intima, care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala.
Următoarele categorii de produse NU se pot returna daca sunt desigilate/ deschise:
- Produse de îngrijire personală, cosmetice, parfumuri;
- Produse pentru igiena intimă (absorbante, irigatoare, gel intim,reserve periute de dinti, etc.) și igiena dentară (periuțe de dinți, irigatoare bucale etc.)
- Birotica și papetărie;
- Produse pentru copii și nou-născuți (scutece și hrană, igienă și îngrijire etc.);
- Articole pentru gravide (accesorii maternitate și cosmetice gravide etc.);
- Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
- Produsele de curatenie/detergenti.
Produse excluse, fara drept de returnare:
- produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
- produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator – anumite produse din categoria INGRIJIRE PERSONALA, MAMA SI COPILUL sau SPORT SI FITNESS care se folosesc pentru igiena / ingrijire corporala sau pentru alimentatie. In cazul acestor produse, momentul deschiderii lor echivaleaza cu momentul de la care incepe sa curga termenul de la care un produs inceteaza sa satisfaca cerintele legale de siguranta a consumatorilor. Simpla deschidere a produselor cosmetice intra sub incidenta insemnului PaO (Period after opening) si reprezinta o deteriorare a produsului de natura a prejudicia consumatorul. Momentul deschiderii produsului este considerat ca fiind momentul in care consumatorul il deschide pentru a-l folosi pentru prima data.
- Returul Produsului pentru neconformitati:
Potrivit dispozitiilor Legii nr. 449/2003, Vanzatorul este obligat sa livreze Consumatorului Produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare.
Pentru a fi în conformitate cu contractul de vânzare, bunurile îndeplinesc în special următoarele condiţii:
- a) respectă descrierea, tipul, cantitatea şi calitatea şi deţin funcţionalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea şi alte caracteristici prevăzute în contractul de vânzare;
- b) corespund scopului special pentru care consumatorul le solicită, pe care consumatorul l-a adus la cunoştinţa vânzătorului cel târziu în momentul încheierii contractului de vânzare şi pe care vânzătorul l-a acceptat;
- c) sunt livrate împreună cu toate accesoriile şi cu toate instrucţiunile, inclusiv de instalare, prevăzute în contractul de vânzare;
- d) sunt furnizate cu actualizări conform dispoziţiilor contractului de vânzare
e)după caz, posedă calitatea şi corespund descrierii unei mostre sau unui model pe care vânzătorul l-a pus la dispoziţia consumatorului înainte de încheierea contractului;
Nu se consideră că există o neconformitate potrivit prevederilor legale dacă, la momentul încheierii contractului de vânzare, consumatorul a fost informat în mod explicit că o anumită caracteristică a bunurilor nu corespunde cerinţelor obiective de conformitate , iar consumatorul a acceptat în mod expres şi separat acest lucru la momentul încheierii contractului de vânzare.
Consumatorul isi poate exercita dreptul de retur in cazul in are Produsul prezinta neconformitati . In cazul lipsei conformitatii, Consumatorul are dreptul de a solicita Vanzatorului sa i se aduca Produsul la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acest Produs.
In acest context, Consumatorul are dreptul de a solicita Vanzatorului in primul rand repararea Produsului sau de a solicita inlocuirea acestuia, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata.
O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata daca ea impune Vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu o alta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
– valoarea pe care ar fi avut-o Produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
– importanta lipsei de conformitate;
– daca o alta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru Consumator.
In cazul in care coletul prezinta deteriorari vizibile, Consumatorul este obligat sa refuze primirea coletului de la firma de curierat, precizand clar in documentul de livrare motivul refuzului si, in maxim 48 de ore de la refuzul coletului, sa ne anunte cu privire la acest aspect.
Dacă produsele primite , prezente in interiorul coletului, se dovedesc a avea daune din cauza transportului, clientul este obligat să reclame aceste daune la contact@COBYUL.ro în maxim 48 de ore la primirea produselor. Aceeasi procedura se va aplica si in cazul produselor lipsa.
Pentru produsele returnate pentru garanție și la care nu se constată nereguli, clientul va suporta și taxele de livrare și retur.
O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca Vanzatorul nu poate asigura Produse identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
Cheltuielile de returnare aferente Produselor defecte, respectiv Produselor care cad sub incidenta garantiei comerciale, vor fi suportate de catre Vanzator, urmand a fi rambursate in contul Clientului, dupa receptionarea si verificarea neconformitatii acestora de catre personalul COBYUL.
Perioada de timp stabilita pentru repararea sau inlocuirea Produsului returnat nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care Produsul a fost validat cu privire la neconformitati de catre personalul COBYUL.
Consumatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului daca lipsa conformitatii este minora.
Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor. Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.